Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Computer. Automation --- e-commerce --- schrijven --- marketingcommunicatie --- internet --- sociale media --- Mass communications --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Web Web --- Internet Internet
Choose an application
Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema's krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van informatie. Tevens is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Deskresearch bevat verschillende praktijkvoorbeelden, vragen en opdrachten waarmee de theorie aan de praktijk getoetst kan worden. In deze tweede editie is de informatie rond zoekmachines geactualiseerd en zijn diverse nieuwe praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er aandacht voor het samenstellen van literatuurlijsten met behulp van software en worden er meer informatiebronnen besproken.
literatuuronderzoek --- informatievaardigheden --- 003 --- onderzoek --- Documentation and information --- Information retrieval --- Science --- Literatuuronderzoek --- research --- heuristiek --- online onderzoek --- IR (information retrieval) --- informatieontsluiting --- Schrijftechnieken ; literatuuronderzoek. --- 001.891 --- Marktonderzoek --- Schriftelijke communicatie --- Informatieontsluiting
Choose an application
Het lezen van zakelijke teksten is een tijdverslindende taak. Waarschijnlijk lees je niet zo vlot en efficiënt als je zou willen. Welke leesgewoonten belemmeren jouw leestempo ? Hoe worstel je die brieven en rapporten sneller door ? Dit boek geeft antwoord op die vragen en presenteert technieken om zakelijke teksten in een hoger tempo te overzien. Niet alleen het lezen van zakelijke teksten kost veel tijd, het schrijven ervan is ook een tijdrovende opgave. Dit boek geeft een helder overzicht van de oorzaken die jouw schrijfproces vertragen en biedt je een compleet stappenplan om doeltreffender en sneller te leren schrijven.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl
Schrijven. --- Lezen. --- schrijven --- Dutch language --- zakentaal --- lezen --- Mass communications --- Zakelijke communicatie --- Schrijven --- Lezen --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Leesvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- taal --- taalvaardigheid --- Nederlands 843 --- Taalvaardigheid --- Stijlleer --- Spel --- Tekst --- 499.5 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren
Choose an application
Rapporteren voor Techniek en ICT is een praktische handleiding voor het opstellen van rapporten in de specifieke omgeving van Techniek en ICT. Aan de hand van duidelijke voorbeelden bespreekt de auteur de belangrijkste aspecten van verschillende soorten rapporten. Hij stelt niet alleen de doelgroep en opbouw van een rapport aan de orde, maar geeft ook adviezen over schrijfstijl en werkwijze. Daarnaast geeft de auteur volop tips en trucs om valkuilen te vermijden. De lezer krijgt zo een goed overzicht van technieken en vaardigheden die nodig zijn om individueel of in teamverband rapporten te schrijven.
316.776 --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 001.818 --- 001.81 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- communicatie --- communicatievaardigheden --- mondelinge communicatie --- presentaties --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Dutch language --- Science --- Mass communications --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk schrijven
Choose an application
Hoe stopt u kracht in uw wervende teksten ?Hoe zorgt u voor positieve aandacht ?Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt ?In Met woorden verleiden geeft Mark Van Bogaert u een hoogst persoonlijke inkijk in de interne keuken van de copywriter.Ontdek de direct bruikbare schrijftips in zijn typisch zwierige en humoristische stijl. Schrijftips die u extra aandacht en extra respons garanderen. De verrassende tests in het boek bewijzen dat de tips werken voor mailings, advertenties,onlineteksten. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten: van persbericht over PowerPointpresentatie tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.Bron : http://www.lannoocampus.be
Copywriting --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- schriftelijke communicatie --- persuasieve communicatie --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- Dutch language --- copywriting --- Mass communications --- Rhetoric --- Handbooks, manuals, etc. --- Written communication --- Report writing --- zakelijk schrijven --- mailen --- presentaties --- Presentaties --- Schrijven --- Presentaties - Presenteren --- Brieven schrijven --- 82.08 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Presentaties --- #KVHA:Mailings --- 658.8 --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Media & Tourism 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Direct marketing --- Direct mail --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Tekstsoorten --- Beïnvloeding --- Reclamebeïnvloeding --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite --- Tekstsoort --- Bachelor in het bedrijfsmanagement
Choose an application
Nederlanders zijn gek op het spelen van spelletjes en doen graag mee aan prijsvragen en wedstrijden. Zij willen graag iets winnen, van een geldprijs tot de eer om ergens de beste in te zijn. Om iets te winnen zijn mensen graag bereid een tegenprestatie te leveren. In de vorm van een financiële bijdrage (een lot kopen, een product kopen om mee te mogen doen) of het leveren van een prestatie (van het oplossen van een puzzel tot het bedenken van een slagzin of het leveren van ideeën voor een nieuw product) of een combinatie daarvan. Het organiseren van een prijsvraag is een krachtig hulpmiddel om ommunicatiedoelstellingen te helpen realiseren. Dit Communicatie Memo gaat in op wat prijsvragen zijn en wat daarvoor de wettelijke regels zijn. Het belicht de achtereenvolgende stappen om een prijsvraag te organiseren en geeft een overzicht van de verschillende soorten prijsvragen en wat u daarmee in uw communicatie kunt bereiken. Bron : http://www.boekenbank.be
Marketingcommunicatie. --- Prijsvragen. --- communicatiestrategie --- wedstrijden --- marketingcommunicatie --- Methods in social research (general) --- Mass communications --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Marketing --- Marketingstrategieën --- Consumentengedrag --- Wetgeving --- Monograph --- schriftelijke communicatie --- Spelen --- communicatie --- 007.2 --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Dit boek over Internationaal Corresponderen is een handige en betrouwbare hulp bij het schrijven of mailen met het buitenland. Een boek vol praktijktips en voorbeelden, maar ook vertaalde tekstbouwstenen. Bedoeld voor mensen met een basiskennis in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans, bevat dit boek nu juist die weetjes, die een grammatica- en woordenboek je zelden bieden. Simpele handreikingen die helpen dat de eerste indruk goed is. Een essentieel naslagwerk voor iedereen die regelmatig zakelijk naar het buitenland moet e-mailen of schrijven.
Zakelijke correspondentie. --- Linguistics --- taalvaardigheid --- brieven schrijven --- handelscorrespondentie --- Spaans --- Frans --- Engels --- Duits --- Italiaans --- zakelijke communicatie --- internationale communicatie --- Correspondentie --- Zakelijke communicatie --- Interculturele communicatie --- Taalgebruik --- 643 Taalzorg --- Nederlands 843 --- Schriftelijke communicatie --- Normen --- Internationalisering --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Dit boek is een neerslag van de ervaringen en aanbevelingen die voortvloeien uit het OOF-project 'Schrijfvaardig in het hoger onderwijs: krachtig schrijfvaardigheidsonderwijs voor instromende bachelorstudenten'. Het project werd opgestart naar aanleiding van het toenemende bewustzijn in het hoger onderwijs van het belang van taalbeleid in een opleiding. De specifieke focus van het project was gericht op de schrijfvaardigheid van instromende studenten. Het project vormde een logisch gevolg op het OOF-project Taalvaardig in het hoger onderwijs (1 oktober 2008 - 30 september 2010) dat gericht was op de verbetering van de academische leescompetenties van instromende studenten.
schrijven --- Dutch language --- taalleerproblemen --- schrijfvaardigheid --- taalbeheersing --- Schrijven --- Hoger onderwijs --- 450.8 --- hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 007.2 --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfvaardigheid. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
'Communicatie Compleet voor hulp- en dienstverleners' is een nieuw communicatiehandboek. Dit verfrissende boek biedt de student theorie en oefenmateriaal waarmee die zich bekwaamt in alle vormen van communicatie. Mondeling en schriftelijk. Het geeft inzicht in de gedegen ervaring van verschillende professionals in de hulp- dan wel dienstverlening in het hbo. Het werk is uniek omdat het alle facetten van communicatie biedt: van gesprekken tot rapportage, van het omgaan met weertand tot reflectie op eigen ontwikkeling, zoals:- Aanwijzingen en tips voor gespreksvoering met cliënten: intakegesprekken, activerende en motiverende gesprekken, oplossingsgerichte gesprekken en gesprekken gericht op 'empowerment'.- Culturele verschillen en de omgang met weerstand en agressie- Gesprekken voeren binnen het team en met extern betrokkenen- Handvatten voor het maken, evalueren en aanpassen van een hulpverleningplan als onderdeel van rapportage- De noodzaak van objectiviteit en juridische aspecten van rapportages in de hulpverlening- Het gebruik van nieuwe media in de hulp- en dienstverlening en de voor- en nadelen- Reflecteren op uw ontwikkelingen als aankomende professional
Communcatie.
---
organisatiecultuur
---
mondelinge communicatie
---
maatschappelijke hulpverlening
---
schriftelijke communicatie
---
interviewtechnieken
---
Social welfare methods
---
communicatie
---
hulpverlening
---
604.8
---
Hulpverlening
---
Communicatie
---
Hulpverleners
---
Opleidingen
---
#KVHB:Communicatie
---
#KVHB:Hulpverlening
---
316.772
---
316.772 Communicatievormen--
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|