Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Des idées ? Un crayon ! Dites-le en images.
Authors: ---
ISBN: 9782212555684 Year: 2013 Publisher: Paris Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schrijven voor het web en sociale media.
Authors: ---
ISBN: 9789059406100 Year: 2013 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Deskresearch : informatie zoeken en kritisch beoordelen
Authors: ---
ISBN: 9789043026789 9043026786 Year: 2013 Publisher: Amsterdam : Pearson Benelux,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema's krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van informatie. Tevens is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Deskresearch bevat verschillende praktijkvoorbeelden, vragen en opdrachten waarmee de theorie aan de praktijk getoetst kan worden. In deze tweede editie is de informatie rond zoekmachines geactualiseerd en zijn diverse nieuwe praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er aandacht voor het samenstellen van literatuurlijsten met behulp van software en worden er meer informatiebronnen besproken.


Book
Sneller lezen, sneller schrijven
Authors: ---
ISBN: 9789462151093 Year: 2013 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het lezen van zakelijke teksten is een tijdverslindende taak. Waarschijnlijk lees je niet zo vlot en efficiënt als je zou willen. Welke leesgewoonten belemmeren jouw leestempo ? Hoe worstel je die brieven en rapporten sneller door ? Dit boek geeft antwoord op die vragen en presenteert technieken om zakelijke teksten in een hoger tempo te overzien. Niet alleen het lezen van zakelijke teksten kost veel tijd, het schrijven ervan is ook een tijdrovende opgave. Dit boek geeft een helder overzicht van de oorzaken die jouw schrijfproces vertragen en biedt je een compleet stappenplan om doeltreffender en sneller te leren schrijven.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl


Book
Rapporteren voor techniek en ICT
Author:
ISBN: 9789043011730 9043011738 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rapporteren voor Techniek en ICT is een praktische handleiding voor het opstellen van rapporten in de specifieke omgeving van Techniek en ICT. Aan de hand van duidelijke voorbeelden bespreekt de auteur de belangrijkste aspecten van verschillende soorten rapporten. Hij stelt niet alleen de doelgroep en opbouw van een rapport aan de orde, maar geeft ook adviezen over schrijfstijl en werkwijze. Daarnaast geeft de auteur volop tips en trucs om valkuilen te vermijden. De lezer krijgt zo een goed overzicht van technieken en vaardigheden die nodig zijn om individueel of in teamverband rapporten te schrijven.


Book
Met woorden verleiden : schrijftips voor uw mailings, presentaties en andere wervende teksten
Author:
ISBN: 9789401410632 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe stopt u kracht in uw wervende teksten ?Hoe zorgt u voor positieve aandacht ?Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt ?In Met woorden verleiden geeft Mark Van Bogaert u een hoogst persoonlijke inkijk in de interne keuken van de copywriter.Ontdek de direct bruikbare schrijftips in zijn typisch zwierige en humoristische stijl. Schrijftips die u extra aandacht en extra respons garanderen. De verrassende tests in het boek bewijzen dat de tips werken voor mailings, advertenties,onlineteksten. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten: van persbericht over PowerPointpresentatie tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Een prijsvraag als communicatiemiddel
Author:
ISBN: 9789491560330 Year: 2013 Publisher: Hoofddorp Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nederlanders zijn gek op het spelen van spelletjes en doen graag mee aan prijsvragen en wedstrijden. Zij willen graag iets winnen, van een geldprijs tot de eer om ergens de beste in te zijn. Om iets te winnen zijn mensen graag bereid een tegenprestatie te leveren. In de vorm van een financiële bijdrage (een lot kopen, een product kopen om mee te mogen doen) of het leveren van een prestatie (van het oplossen van een puzzel tot het bedenken van een slagzin of het leveren van ideeën voor een nieuw product) of een combinatie daarvan. Het organiseren van een prijsvraag is een krachtig hulpmiddel om ommunicatiedoelstellingen te helpen realiseren. Dit Communicatie Memo gaat in op wat prijsvragen zijn en wat daarvoor de wettelijke regels zijn. Het belicht de achtereenvolgende stappen om een prijsvraag te organiseren en geeft een overzicht van de verschillende soorten prijsvragen en wat u daarmee in uw communicatie kunt bereiken. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Internationaal corresponderen : taalhandboek voor zakelijke correspondentie in het Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans
Author:
ISBN: 9789462151475 9789462151482 Year: 2013 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over Internationaal Corresponderen is een handige en betrouwbare hulp bij het schrijven of mailen met het buitenland. Een boek vol praktijktips en voorbeelden, maar ook vertaalde tekstbouwstenen. Bedoeld voor mensen met een basiskennis in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans, bevat dit boek nu juist die weetjes, die een grammatica- en woordenboek je zelden bieden. Simpele handreikingen die helpen dat de eerste indruk goed is. Een essentieel naslagwerk voor iedereen die regelmatig zakelijk naar het buitenland moet e-mailen of schrijven.


Book
Schrijfvaardig in het hoger onderwijs : praktische handleiding voor krachtig schrijfvaardigheidsonderwijs in de instroomfase.
Authors: ---
ISBN: 9789033494222 Year: 2013 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een neerslag van de ervaringen en aanbevelingen die voortvloeien uit het OOF-project 'Schrijfvaardig in het hoger onderwijs: krachtig schrijfvaardigheidsonderwijs voor instromende bachelorstudenten'. Het project werd opgestart naar aanleiding van het toenemende bewustzijn in het hoger onderwijs van het belang van taalbeleid in een opleiding. De specifieke focus van het project was gericht op de schrijfvaardigheid van instromende studenten. Het project vormde een logisch gevolg op het OOF-project Taalvaardig in het hoger onderwijs (1 oktober 2008 - 30 september 2010) dat gericht was op de verbetering van de academische leescompetenties van instromende studenten.


Book
Communicatie compleet : studieboek voor het hbo met theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten : voor hulpverleners
Authors: --- ---
ISBN: 9789001816735 9001816738 Year: 2013 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Communicatie Compleet voor hulp- en dienstverleners' is een nieuw communicatiehandboek. Dit verfrissende boek biedt de student theorie en oefenmateriaal waarmee die zich bekwaamt in alle vormen van communicatie. Mondeling en schriftelijk. Het geeft inzicht in de gedegen ervaring van verschillende professionals in de hulp- dan wel dienstverlening in het hbo. Het werk is uniek omdat het alle facetten van communicatie biedt: van gesprekken tot rapportage, van het omgaan met weertand tot reflectie op eigen ontwikkeling, zoals:- Aanwijzingen en tips voor gespreksvoering met cliënten: intakegesprekken, activerende en motiverende gesprekken, oplossingsgerichte gesprekken en gesprekken gericht op 'empowerment'.- Culturele verschillen en de omgang met weerstand en agressie- Gesprekken voeren binnen het team en met extern betrokkenen- Handvatten voor het maken, evalueren en aanpassen van een hulpverleningplan als onderdeel van rapportage- De noodzaak van objectiviteit en juridische aspecten van rapportages in de hulpverlening- Het gebruik van nieuwe media in de hulp- en dienstverlening en de voor- en nadelen- Reflecteren op uw ontwikkelingen als aankomende professional

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by